پایان نامه مدیریت دانش
نوشته شده توسط : زپو

 پایان نامه مدیریت دانش


امروزه دانش به عنوان يک منبع ارزشمند و استراتژيک و به عنوان يک دارايي و منبع رقابتي در سازمان ها مطرح مي باشد و ارائه محصولات و خدمات با کيفيت مناسب و اقتصادي بدون مديريت و استفاده صحيح از اين منبع ارزشمند امري سخت و ناممکن است.(افرازه، 1384، 3)

در سال هاي اخير، سازمان ها و شركت هاي مختلف پيوستن به روند دانش را آغاز كرده اند و مفاهيم جديدي چون كار دانشي، دانش كار، مديريت دانش و سازمان هاي دانشي، خبر از شدت يافتن اين روند مي دهند . پيتر دراكر، با به كار گيري اين واژگان خبراز ايجاد نوع جديدي از سازما ن ها مي دهد كه در آنها به جاي قدرت بازو، قدرت ذهن حاكميت دارد . بر اساس اين نظريه در آينده جوامعي مي توانند انتظار توسعه و پيشرفت داشته باشند كه از دانش بيشتري برخوردار باشند. به اين ترتيب برخورداري از منابع طبيعي نمي تواند به اندازه دانش مهم باشد .سازمان دانشي به توانمندي هايي دست مي يابد كه قادر است از نيروي اندك قدرتي عظيم بسازد (الواني، 1382 ،283)

سازمانها بايد محيطي را براي اشتراک، انتقال و تقابل دانش در ميان اعضا خود به وجود آورند و افراد را در جهت با مفهوم کردن تعاملاتشان آموزش دهند و سعي در ايجاد بستر سازي و شناسايي عوامل زمينه اي جهت استقرار مديريت دانش در سازمان نمايند.(فايرستون و مک ال روي، 1387،127)

مديريت دانش چيزي نيست مگر بصيرت و فهميدن درست چگونه عمل كردن. دانش منبعي اصلي است كه ما همچون رهنموني هوشمندانه مي‌پذيريم. ‌اين رهنمون اگر متناسب استفاده شود كارايي را افزايش مي‌دهد. اهميت دادن به دانش در تمام جنبه‌هاي روزانه و زندگي كاري لازم است. دانش بعنوان موضوعي محوري در رقابت پذيري سازمانها درآمده است. اين پايان نامه نيز با چنين پيش فرضي نگارش شده است.

با توجه به وضعيت زير ساختهاي لازم جهت استقرار مديريت دانش در سازماهاي دولتي، اين پژوهش از سه بعد عوامل سازماني، عوامل تکنولوژيکي و فرايندهاي مديريت دانش به بررسي وضعيت اين عوامل مي پردازد تا شرايط شوراي فناوري اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت را براي استقرار مديريت مورد ارزيابي قرار دهد.

   فرضيه يا سئوالات تحقيق:

فرضيه هاي اصلي:

عوامل سازماني بر استقرار مديريت دانش در شوراي فناوري اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت موثر مي باشد.عوامل تکنولوژيکي بر استقرار مديريت دانش در شوراي فناوري اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت موثر مي باشد.فرايندهاي مديريت دانش بر استقرار مديريت دانش در شوراي فناوري اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت موثر مي باشد.عوامل سازماني، فناوري اطلاعات و فرايندهاي مديريت دانش تاثير متفاوتي بر استقرار مديريت دانش در شوراي فناوري اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت دارند.عوامل سازماني، فناوري اطلاعات و فرايندهاي مديريت دانش در شوراي فناوري اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت استقرار مديريت دانش در وضعيت مناسبي قرار دارند.

 

فرضيه هاي فرعي:

1-1 فرهنگ سازماني بر استقرار مديريت دانش در شوراي فناوري اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت موثر مي باشد.

1-2 استراتژي سازماني بر استقرار مديريت دانش در شوراي فناوري اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت موثر مي باشد.

1-3 رهبري سازمان بر استقرار مديريت دانش در شوراي فناوري اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت موثر مي باشد.

2-1 فناوري اطلاعات بر استقرار مديريت دانش در شوراي فناوري اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت موثر مي باشد.

3-1 كسب دانش بر استقرار مديريت دانش در شوراي فناوري اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت موثر مي باشد.

3-2 تبديل دانش بر استقرار مديريت دانش در شوراي فناوري اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت موثر مي باشد.

3-3 بکارگيري دانش بر استقرار مديريت دانش در شوراي فناوري اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت موثر مي باشد.

3-4 نگهداري دانش بر استقرار مديريت دانش در شوراي فناوري اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت موثر مي باشد.


خرید و دانلود  پایان نامه مدیریت دانش






:: برچسب‌ها: مدیریت دانش , پایان نامه مدیریت دانش , بررسی عوامل موثر , پایان نامه کارشناسی ارشد ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 شهريور 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: